Köpvillkor

ALLMÄNT

Köpvillkor: Vi som tillhandahåller sajten www.betterbyv.se är Better By V AB, org.nr:556839-7441, Sverige (Better By V AB). Med benämningarna vi, våra, vårt och oss nedan avses Better By V AB.

För att registrera ett användarkonto hos oss genom vår sajt, måste du vara 18 år.

För professionella produkter gäller följande:

Om du vill handla Professionella produkter såsom: Akryl, acrylgel, gelelack och gelé, måste du vara utbildad inom respektive material/produkt. Då mailar du kopia på ditt diplom till: support@betterbyv.se för respektive produktsystem du önskar handla. Vi säljer produkter via internet och direkt till kund på visningar till: Företag, Dipl. Nagelterapeuter, Manikyrister, Hudterapeuter, Skönhetsterapeuter och Fotvårdare i Sverige med person- eller organisationsnummer. Om du är under 18 år måste du ha målsmans godkännande.

Genom köp av produkt(er) ur vårt sortiment, registrering av användarkonto hos oss, användande av några av våra tjänster godkänner du våra vid var tid (6/9-2018) gällande Allmänna köpvillkor och intygar därmed att de uppgifter som du lämnar om dig själv är riktiga.

Vi har rätt att ensidigt ändra dessa Allmänna köpvillkor,  och de eventuella förändringar som vi gör träder i kraft tidigast 30 dagar efter det att de justerade villkoren har gjorts tillgängliga på vår sajt.

Produktbilderna på hemsidan garanterar inte att varans exakta utseende och beskaffenhet återges.

FÖRETAGSINFORMATION

Telefon: 0736-212669

Öppettider Kundsupport: Måndag till fredag: 08.00 – 17.00, Boka behandlingar 24/7 online.

Företagsnamn: Better By V AB

Organisationsnummer: 556839-7441

E-postadress: support@betterbyv.se

PRISER OCH AVGIFTER:

Alla priser på webshopen visas exklusive moms (25%) även frakt/portopriser visas exklusive 25% moms.

Våra priser och avgifter kan ändras av omständigheter som vi inte råder över, till exempel väsentligt ändrade råvarupriser, valutaförändringar eller ändrad moms.. Om momsen ändras förbehåller vi oss rätten att justera våra priser och avgifter med motsvarande belopp. Vi reserverar oss för eventuella tryck- och skrivfel.

Om du vill hämta ditt paket istället för att få det skickat, så skriv det som meddelande när du lägger din order. Vi kontaktar dig när din order är färdigpackad. Därefter kan du komma och hämta dina beställda produkter på överenskommen adress: Nynäsvägen 321 12234 Enskede.

LEVERANSER:

Vi använder oss utav Postnord & BRING vid leveranser.

Postnord – Levererar stora och små paket inom Sverige. Leveranstid 1-3 arbetsdagar.

BRING BUD – inom Stockholm City med postnr som börjar på 111-118:

Du får det levererat till dörren inom 6h, dock senast kl:16.00 (måste bokas vardagar innan kl: 09.30, för att få det skickat samma dag) . Tänk på att ev. portkod,TELEFONNUMMER, salongsnamn m.m måste meddelas så att budet kommer in. Likaså att någon måste finnas på plats hela dagen (kl:10.00-16.00) vid utlämningen av budpaketet. Om det inte finns någon på plats (p.g.a. lunchstängt m.m.) och budet måste ta med sig paketet tillbaka, står du (företagare/beställare av produkter) för kostnaden som detta medför.

VÅRA FRAKTAVGIFTER ex. moms är för närvarande:

Order upp till 550:- ex.moms (fraktavgift 65:- ex.moms:- )

Order mellan 551:- – 2000:- ex.moms
(fraktavgift 135:- ex.moms)

Order mellan 2001:- – 3500:- ex.moms
(fraktavgift 170:- ex.moms)

Order över 3500:- ex.moms skickas fraktfritt inom Sverige

OUTLÖSTA PAKET

Vi debiterar en avgift för försändelser som inte hämtas ut motsvarande de faktiska kostnaderna för returfrakt, fraktavgift samt administrationshantering 150:- ex.moms.

Alla priser på frakt/porto ovan visas exklusive moms.

LEVERANSTID

Din beställning går alltid iväg så fort som möjligt inom 1-3 dagar förutom under semestrar eller storhelger. Vi kontaktar dig ifall det skulle hända att det tar lite längre tid. Vårt mål är alltid att sträva efter snabb leverans.

Levererade varor förblir Better By V AB´s egendom tills full betalning erlagts.

BETALSÄTT 2 olika sätt:

SWISH: I samband med din beställning hos oss så betalar du hela summan till oss inom 24 h via Swishnr: 1232703213 (Better By V AB), om betalningen inte görs inom 24h så makuleras din order automatiskt och blir därmed inte skickad.

FAKTURA: Vi har 10 dagars faktura. Där betalning sker till BG: 719-5993 eller till PG:585620-8. Vid vald betalmetod FAKTURA, gör vi en sedvanlig kreditupplysning, denna ska vara godkänd och utan anmärkning INNAN order packas och skickas iväg till kund.

Försenad betalning medför påminnelseavgift 100:- + ev. dröjsmålsränta.

UTEBLIVEN BETALNING: Medför extra avgifter utöver ovanstående avgifter enligt Kronofogdemyndighetens taxa vid det tillfälle som detta sker.

TRANSPORTSKADA

Alla varor kontrolleras noga innan det sänds ut. Vi ansvarar tyvärr inte för Postnords/ BRINGS slarv. Har något gått sönder så reklameras detta till posten tack. Detta gör du genom deras hemsida. Tips! Ta foto direkt, och titta igenom kartongen/brevet INNAN du skriver på att du har mottagit det. Detta för att Postnord eller Bring ska kunna registrera ev. skada vid leverans.

GARANTIER OCH SERVICE

Krossgaranti

Vi ersätter alltid transportskadat glas och porslin. För frågor eller anmälan av transportskadat gods vänligen kontakta oss på telefonnummer 0736-212669 eller via e-post support@betterbyv.se

REKLAMATION AV PRODUKT:

Om en produkt skulle vara defekt så innebär det att du inom 14 dagar från det att du mottog produkten måste meddela reklamationen till oss via: support@betterbyv.se, efter 14 dagar tas inga reklamationer emot då det gått för lång tid. Du bekostar själv returfrakten av varorna i oskadat och oanvänt skick. Vi erbjuder då Öppet köp/Bytesrätt av varor till en annan vara men inte återbetalning.

Vi står för frakt vid nytt utskick för byte av varan.

Special beställningar såsom beställda möbler,maskiner såsom Filtronic utsug, elfil m.m. finns ingen ångerrätt samt man får betala en deposition på 1,000.- kr för att beställningen ska gälla. Detta för att vi inte har möjlighet att ha det på lager och tas hem speciellt för just dig.

Elartiklar gäller 12 månaders garanti om det inte skadats vid fall eller partiklar som kommit in i maskinen.

Reklamationer ska skickas till:

Better By V AB
Torsbygatan 7
12341 Farsta

ÅNGERRÄTT:

Ångerrätt gäller inte för företag.

SEKRETESS

Vi skyddar alltid dina personliga uppgifter och vi använder den information som du lämnat till oss enbart till att genomföra våra leveranser till dig. Vi ser det som en självklarhet att varken sälja, handla eller hyra ut dina personliga uppgifter till andra och Better By V AB följer givetvis de regler som finns i datalagen och personuppgiftslagen.

PERSONUPPGIFTER

Better By V AB är ansvariga för behandling av de personuppgifter som du lämnar till oss såsom namn, adress, personnummer, mobil- och telefonnummer samt e-postadress. Vi kommer att behandla dina personuppgifter för att kunna administrera dina inköp, för marknadsföringsändamål genom bland annat elektroniska kommunikationstjänster samt för att kunna utveckla våra produkter och tjänster.

Marknadsföring:

Som ett led i vår marknadsföring analyserar vi uppgifter, däribland personuppgifter, kring dina inköp och din aktivitet på våra sidor.

Uppgifter som vi analyserar kan exempelvis vara din IP-adress, senast gjorda inköp, betalsätt och kontosaldo om du har kredit hos oss och annan information som du har lämnat till oss som kund. Vi kan komma att spara dina personuppgifter upp till två år efter det att ditt kundförhållande med oss har upphört för marknadsföringsändamål enligt ovan. Vi ser dig som kund under den tid som du avbetalar något av dina köp, använder dig av några av våra tjänster på vår sajt. Vi ser dig även som kund under den tid som din garantitid löper på produkt(er) som du har köpt av oss.

Genom köp av produkt(er) ur vårt sortiment, registrering av användarkonto hos oss, samtycker du till sådan behandling av dina personuppgifter som anges ovan. Du kan helt eller delvis återkalla ditt lämnade samtycke genom skriftligt meddelande till oss på nedan angivna adress.

Det är frivilligt att lämna personuppgifter. Om du inte vill att dina personuppgifter ska användas för direktmarknadsföring ber vi dig att antingen ringa oss på telefonnummer 0736-212669, maila till oss på support@betterbyv.se eller skriva till Better By V AB, Torsbygatan 7, 12341 Farsta, och meddela oss detta. Du har som kund rätt att efter skriftlig begäran till oss på ovan angivna adress få information om vilka personuppgifter som vi har registrerat om dig och hur dessa uppgifter används. Du har även rätt att begära att vi rättar eller tar bort felaktiga uppgifter om dig.

SUPPORT OCH TILLGÄNGLIGHET

Vi besvarar frågor via e-post eller chat inom 24 timmar från det att vi mottagit aktuell förfrågan (gäller måndag till fredag). Tidsgarantin gäller dock endast förfrågningar som avser faktiska köp och beställningar samt under vardagar. I de fall vi inte lever upp till tidsgarantin ser vi till att inom 24 timmar meddela kund om fördröjningen och orsaken till denna.

ÖVRIGT

Skicka inga förskott.

Vi ansvarar inte för pengar, checkar och frimärken som skickas i brev.

Bedrägeri

Vi polisanmäler alla bedrägerier och dataintrång samt försök till sådana. Vi förbehåller oss rätten att neka eller häva ditt köp i det fall vi har skäl att misstänka bedrägerier, dataintrång och/eller annan sorts missbruk av vår sajt.

FORCE MAJEURE

Vi är befriade från påföljd för underlåtenhet att fullgöra viss förpliktelse enligt dessa Allmänna villkor, om underlåtenheten har sin grund i befriande omständighet enligt nedan och omständigheten förhindrar, försvårar eller försenar fullgörandet. Befriande omständigheter är bland annat åtgärder eller underlåtenhet från myndighet, ny eller ändrad lagstiftning, konflikt på arbetsmarknaden, blockad, brand, översvämning, sabotage eller olyckshändelse av större omfattning. I force majeure ingår myndighetsbeslut som påverkar marknad och produkter negativt, till exempel beslut om varningstexter, försäljningsförbud med mera eller en onormal nedgång i marknaden.

TBU